T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
UŞAK / MERKEZ - Vali Ali Fuat Güven İlkokulu

Haberler

Ara

Kas

Çocuklar en önce kendilerine bir hedef belirlemeli.

Tüm öğrenciler bir türlü ders çalışamamaktan yakınırlar. Halbuki, verimli ders çalışmanın yollarını bildikten sonra bu sorunun yok olup gideceğini bir bilseler istedikleri başarıyı çok rahat elde edebilecekler. Nasıl mı?

Ders Çalışma Programı Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

- Çalışmaya başlamadan önce, kendinize çalışma sonunda gerçekleştireceğiniz bir hedef belirleyin.

- Verimli olarak ders çalışabileceğiniz zaman dilimini ve çalışacağınız dersleri seçin.

- Zorlandığınız derslerden çalışmaya başlayın, konsantrasyonunuz daha yüksek olduğundan algılamanızı kolaylaştıracaktır.

- Çalışırken ders sıralamasının bir sözel, bir sayısal olmasına dikkat edin. 

- Ders çalışırken her 45 dakikada bir 5 dakikalık kontrol tekrarı yapıp, 10 dakika dinlenin.

- 10 dakikalık molalar sırasında zihninizi dinlendirecek faaliyetlerde bulunun; ancak televizyondan ve bilgisayardan uzak durun. Çünkü televizyonu açmak için çok küçük bir enerji yeterlidir; ancak kapatmak gerçek bir mücadeleyi gerektirir. 

 

Öğrenilen Bilginin Hatırlanmasını Kolaylaştırmanın Yolları

- Düzenli tekrar yapın. 

- Gerekli-gereksiz her şeyi öğrenmek yerine işinize yarayacak bilgileri öğrenin. 

- Öğrenmeniz bir amaca yönelik olsun. 

- Öğrenmeye karşı istek duyun. 

Ekm

İnternet Bağımlılığı Nasıl Anlaşılır?

İnternet bağımlılığı için henüz bir resmi kurum ya da Dünya Sağlık Örgütü patolojik bir tanımlama yapmadı.  Ayrıca her çocuk ya da ergenlik döneminde internet ve sosyal medyada vakit geçiren kişinin internet bağımlısı olduğu algısı yanlıştır.

İnternet bağımlısı olan kişilerin göstereceği davranışlar genel hatlarıyla şu şekilde olacaktır;

  • Telefon, tablet ya da bilgisayarı kapatma konusunda sorunlar yaşar.
  • Bir ekran karşısında vakit geçirmediği zamanlarda mutsuz olur ve gergin bir ruh haline bürünür.
  • Ekran başında uzun bir süre vakit geçirmesine bağlı olarak duruş bozuklukları görülür.
  • İnternette vakit geçirebilmek için sosyal hayatını kısıtlar.
  • İnternette vakit geçirebilmek için yemek öğünü atlama ya da kişisel temizliği geciktirme gibi davranışları gerçekleştirir.
  • Okul zamanlarında akademik başarısında bir düşüş gözlenir.
  • Zamanı kullanmayla ilgili sorunlar yaşar.
  • Yaşıtlarıyla oyun oynama ya da spor yapma gibi fiziksel aktivitelerde belirgin bir azalma görülür.

Eyl

Eyl

DERS

GİRİŞ

SÜRE

ÇIKIŞ

 

1.DERS

09:00

40

09:40

 

TENEFFÜS

09:40

15

09:55

 

2.DERS

09:55

40

10:35

 

TENEFFÜS

10:35

20

10:55

 

3.DERS

10:55

40

11:35

 

TENEFFÜS

11:35

15

11:50

 

4.DERS

11:50

40

12:30

 

ÖĞLE ARASI

12:30

60

13:30

 

5.DERS

13:30

40

14:10

 

TENEFFÜS

14:10

15

14:25

 

6.DERS

14:25

40

15:05

Ekm

Eyl

YARDIMLAŞMA